Mina amerikanpannkana.

Hejhej alla fina bloggläsare.
Frukost, det är en viktig del av dagen, det viktigaste målet brukar dom säga ju, så varför inte gotta till det ordentligt? Vi bjöd på mina amerikanapannkana till frukost idag, så jag tänkte att jag skulle dela med mig av de receptet så ni också kan bjuda på en smarrig frukost till era nära och kära
 
 
 
 
Smet ungefär 35 st:
4 ägg
8 dl filmjölk
10 dl vetemjöl
8 tsk bakpulver
10 tsk strösocker
1 tsk salt
4 msk smör
 
Servera:
Jordgubbar
Grädde
Honung eller cane syrup
Florsocker
 
  • Viska ihop ägg och filmjölk, blanda vetemjöl, bakpulver salt och socker i en annan skål, smölt smöret så att det ej är för varmt, vispa ner mjölblandningen i äggsmeten tills den är slät och fin, sen ha i det smölta smöret. Börja stek. Jag använde mig av ett plätt järn, vill ni ha störra så ha ett vanligt järn, men gör do mej lika stora som järnat då. tänk på att det är en smet som lyfter väldigt mycket när den bakat så två matskedar räcker till varje plättjärns hål.
 


Kommentarer
Nicole Stjernberg

ser as gott ut!! ska klart prova receptet :)

Kram Nicole<3

Svar: Gu va kul, det är så smarrigt så! =)Hoppas att du tycker om det.
Ha de bäst! =)
Kakan

2013-01-05 @ 17:30:43
URL: http://specialnotsick.blogg.se
Clara

Så gott det ser ut!

Svar: det är det verkligen, tycker att du ska testa =)
Kakan

2013-01-08 @ 19:28:12
URL: http://clararingqvist.blogg.se
Katja

Ser supergott ut!

Svar: Det är det också =) tycker att du ska testa =)
Kakan

2013-01-10 @ 15:02:16
URL: http://katjasar.blogg.se
När ska man ha i filmjölk? :)

När ska man ha i filmjölk? ☺

Svar: Oj du. De ska i när du blandat ägg o socker smeten. De ska jag in o ändra direkt. Tack för att du märkte det :)
Kakan

2016-06-27 @ 13:03:37
När ska man ha i filmjölk? :)

När ska man ha i filmjölk? ☺

2016-06-27 @ 13:03:39


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

andeverythingnice.blogg.se

Något för alla.

RSS 2.0