Kladdkakemuffins med smak av After Eight A La lillasyster

Hej alla.
 
Min syster är absolut ingen galen bakare som mig, hon bakar något om hon blir söt sugen så hon kan mysa ner sig och bara kränga. När hon fyllde år fick jag med mig hem två kladdkakemuffins med After eight på, jag tog hem det tog lite grädde på och mums, inte visste jag att hon kunde hitta sådanna smaker i kakor, kul, så nu kommer hon ej undan, nu ska de bakas hemma hos mig :D
 
 
 
 
Ca 8st normalatora muffins. 
 
75 g smör
5 msk kakao
1/2 dl strösocker
2 rumsvarma ägg
1 1/4 dl vetemjöl
1/2 tsk bakpulver
Ett litet paket after eight
Grädde
Kakao
 
 
  • Sätt ugnen på 175 grader. Smält smöret på låg varme, ta bort det från värmen när det är smällt och rör i kakao och socker. Därefter rör ner äggen när allt är svalt. Blanda sedan i mjölet och bakpulver med en sil. In i mitten av ugnen ca 20-25 minuter beroende på saftighet/kladdighet. Känn med en sticka efter 20 minuter så du kan avgöra om du vill ha dom längre inne. När dom börjar bli klara så ta ut dom och lägg på en after eight på varje muffins, sen in snabbt i ugnen o låt det smälta, det går fort så tänk på det. Ta ut dom när det är klar och låt dom svalna. Vispa grädde och toppa dina muffins med detta och pudra över lite kakao och njut.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

andeverythingnice.blogg.se

Något för alla.

RSS 2.0