Jul kalender diy

Detta tog lång tid men ack så kul o värt de. Era barn kommer älska de. Man får ju välja exakt va man vill ha i själv. 
 
Du behöver en kartong för att ha dina små/stora luckor i,
 
sen 24 olika små "lådor" till dina leksaker eller godis, kanske kläder? 
 
Sax, tejp, penna, bakplåtspapper, pappers lim, extra kartong för att bygga den med de former du vill ha, pensel, färg till att måla om så önskas o TÅLAMOD.
 
  • Jag valde att bygga ett hus. Började med att ge dörren en plats o att klippa alla andra luckor efter hur hög den stora lådan var. 
 
 
  • Sen när jag valt vart alla luckor skulle va så ritade jag en mall i den stora lådan o sen började jag lägga godis i alla o klädde hålen med bakplåtspapper sen tejpade för att få de att stanna. 
 
 
 
  • En liten kladdig bild på hur jag fäste bakplåtspappret o sen i själva lådan med så de ej trillar ut när huset sen ska stå upp. 
 
  • Då va den fylld o klar. Nu är de bara till att vara kreativ. Lycka till :)
 
 
 
Kan ju påpeka att vår lilla tjej är väldig nöjd o längtar redan tills hon får sina kiderägg sa hon :)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

andeverythingnice.blogg.se

Något för alla.

RSS 2.0