Köttgryta barnmat 6 - 8 månader

 
Nu testar vi något nytt sa jag till lilla Ella igår, hennes stora blå ögon stirrade på mig glatt, fast hon ej förstod mig så tog jag det som ett klart JA och gjorde en köttfärsgryta till henne. När den var klar så var de dax för lunch och den gillades starkt, så nu har lillan ätit nötfärs också, alltid kul med nya saker =)
 
 
 
 
3 st stora morötter
8 st små röda potatisar
2 dl fryst majs
1/3 av 500g nötfärs
2 krm torr timjan
1 krm grovmald svart peppar
1 msk smör
 
  • Fyll en stor kastrull med vatten och låt vattnet koka upp. Skala och skiva potatis och morötter i lagom stora bitar och ha i det i grytan med majs, timjan peppar och strimla ner nötfärsen där i. Låt det koka på lagom värme tills potatisen är lagom mjuk, gör inget att moroten är lite mer motstånd i. Häll ut vattnet men spara en dl av vattnet. Låt det svalna. Smält smöret. Mixa allt och ha i smöret. Fyll i portions muggar och frys in, har ni inte sånna muggar som jag har kan ni köpa dom på nätet annars går det bra att frysa in dom i vanliga plasmuggar sen trycka ut dom för att förvara det i fryspåsar i frysen istället. Mina myggar är 70 ml och Ella ätter två sånna nu till lunch och även en efterrätt, stor tjej =)
 
 
 
 
 


Kommentarer
Draga

Sjukt roligt att följa dig :)) mycket inspiration man får. Tänkte höra vart du köpt mugggarna på nätet så jag med kan köpa? Tacksam för svar! Å tack för en skön blogg

Svar: HEj, gud va kul att höra att et följer mig, då blir jag så glad :) jag iär köpt dom på jollyroom, minns ej vad dom heter, men de ska finnas olika storlekar :) kom gärna med förslag om vad du tycker att jag ska lägga upp, alltid kul med lärarnas hjälp och egna idéer :) stor kram
Kakan

2013-01-16 @ 20:40:40


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

andeverythingnice.blogg.se

Något för alla.

RSS 2.0