Betongkärleken!

  • Varför inte en kruka till dina fina kryddor? gjord av två spannar i olika storlekar. En glasburk i krukan för att kunna sätta kryddorna i och lättare att vattna
 
 

  • En ljusstake, denna är väldigt lång, och jag har valt att forma toppen på ett litet annat sätt. Till denna stake använde jag ett långt glasrör, hyllsor hittar man i olika affärer.
 
 
  • Detta är vår favorit, botten är gjord av två spannar med olika storlekar, sedan hade jag en fin glaskruka sedan innan som jag satt i denna botten så det blev en fin ljusstake, små mjuka stassar i botten av betongen så bord ej repas.
 
  • Tror nästan detta var de första jag gjorde, samma sak här, två olika glasformar sen hyllsor som ja köppt.
 
 
 
 
 
Betong är en av mina största kärlekar tror jag. Jobbar med detta mycket när jag har tid, det finns nog inget enklare, detta material är sååå vackert. Tänkte att detta är en toppen grej att göra och att ge bort i julklapp. Man köper bara finbetong och läser på den hur man ska blanda, sen är det upp till en själv om man vill att ens saker ska ha bubblor i sig eller vara utan, vill man ha utan bubblor så ska man banka ur dom. Sen trycker man ner hyllsor och har en tyng som gör att hyllsorna stannar precis övanför betongmassans uta. Man ska vattna toppen av grejerna man gjort lite varje dag, sen slår man insönder formen och vipps så har du en fin skapelse, det brukar ta upp till en vecka för mellenstora saker att torka.
 
 
Lycka till, det är mega skoj
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

andeverythingnice.blogg.se

Något för alla.

RSS 2.0