Grillade rotfrukter med timjan

 
 
 
 
 
3-4 port
 
1 stor palsternacka
2 mörötter
6 små potatisar
3 polka betor
1 1/2 mask färsk timjan (ej hackad)
1 msk oliv olja
1 tsk agave sirap
1 krm grovmalen svartpeppar
1 tsk fling salt
1 stor pressad vitlök
 
  • Sätt ugnen på 200 grader. 
  • Skölj o skala allt. Jag brukar spara skalet på potatisen o morötterna om de är fint. De är så förbaskat gott. 
  • Strö över färsk rosmarin o pressa över vitlöken, tillsätt de andra och rör runt. 
  • Sätt in i mitten av ugnen och grilla tills du är nöjd med rotfrukterna. Jag grillar gärna mina i ugnen, har ni tillgång till att göra detta så tycker jag ni ska göra detta! De flesta ugnar har grill. 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

andeverythingnice.blogg.se

Något för alla.

RSS 2.0