Ljusstake diy

De luktar JUL! 
 
Du behöven den mängd apelsiner du vill ha. Sen en kniv, lite nejlikor o ett ljus. En pepparkaksform använde jag mig itav för att få en perfek stjärna. 
 
  • Jag passade på att testa detta då jag ändå gjorde juice på morgonen :) man skär apelsinen på mitten! Se till så att den står rakt o stadigt, snittet måste vara exakt! Skulle den ej va så jätte stadig så skär bort en tunn skiva från botten. Gröp ir apelsinen o sen gör önskad form på toppen, hålet får vara ganska stort. Sätt i nejlikor om så önskas eller knyt ett band runt botten kanten, ja låt fantasin flöda. 
 
 
Ja detta va bara ett test, så den blev ej super snygg men vill hinna med o visa er alla roliga julpyssel innan de är dax att pynta hemma hos er, men till årets julbord ska de göras några stycket som ska pryda bordet fint :) hoppas ni testar. Super enkelt o kul. 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

andeverythingnice.blogg.se

Något för alla.

RSS 2.0