Min smarriga müsli

Hallo alla.
 
Jag gav mig på att göra müsli, har aldrig gjort det och resultatet blev SUPER GOTT, så nu har vi många goda frukostar framför oss, tycker ni ska ta och testa det, så här gjorde jag min. Ni kan självklart byta ut grejer, eller ha torkad frukt i, men det lägger man i till sist då müslin är torr och färdig.
 
 
 
 
 
 
Nr: 1
5 dl havregryn
1 dl pekannöt
1 dl valnöt
1/2 dl linfrö
1 1/2 dl kokos
1 1/2 dl solrosfrön
 
Nr: 2
2 dl vatten
1/2 dl brunfarin
1 dl rapsolja
1 dl ljus sirap
2 tsk malen kanel
1 tsk malen kardemumma
1 msk flytande honung
 
 
  • Sätt ugnen på 175 grader. Blanda ihop nummer ett i en skål, koka upp nummer två, när det är klart så häll över 2/3 delar i nummer ett och blanda det väl. Ta fram en plåt och ett bakplåtspapper, fördela ut müslin jämt på bakplåspappret, sätt in det längst ner i ugnen i ungefär 30 minuter, de ska ej bli för brunt, du MÅSTE röra runt var 5 minut så attdet ej bränner. Sen ta ut müslin och lått det svalna helt, när det svalnat så häll i müslin i en lufttät burk, kan förvaras i två veckor, den är som godast under den tiden.
 
 


Kommentarer
frubalken.blogg.se

åh det där verkar riktigt läckert!

Svar: Hej =)Det är det verkligen.
Mina föräldrar och vissa vänner har sagt att det varit den bästa müslin dom smakat och frasigaste, alltid kul =) tycker att du ska testa =)

Ha de bäst!
Kakan

2013-01-12 @ 19:03:23
URL: http://frubalken.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

andeverythingnice.blogg.se

Något för alla.

RSS 2.0