Äpple och blåbär efterrätt barnmat 6 månader

Hej alla!
 
Jag har ju som sagt en liten dotter som äter en massa nu hon med och jag tänkte att jag skulle börja lägga upp de recept som jag gör till henne med. Vet att här är en del mammor på sidan så det kanske kunde vara lite kul för er, kanske ni får lite egna ideer? Det är sååå mycket billigare att göra egen barnmat, och så enkelt och det går supersnabbt, plus man vet vad man ger sina barn.
 
 
 
 
3 st stora röda söta äpplen
1 st 225g frysna blåbär
Vatten
 
  • Skala äpplena och skär klyfftor av dom, koka upp vatten och ha i äpplebitarna. Ha sen i blåbären. När äpplena är lagom mjuka så häll ut vattnet och låt det svalna. Mixa sen allt och fyll upp i portioner, har ni ej egna portionsmuggar så går det bra att fylla portioner i plastglas. När det är fruset så tryck ut portionerna och förvara det i en fryspåse i frysen, plocka fram vid behov. Mina portioner är 70 ml, dessa burkar går att köpa på nätet.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

andeverythingnice.blogg.se

Något för alla.

RSS 2.0