Rullader på ett annat sätt a la Catja

Hej alla.
 
Är det något jag älskar så är det krämig sås, jag är heeeeelt såld på det, grädde gör mirakel i såser. Här kommer ett annat av mina egna rullad recept.
 
 
 
7 st stora tunna lövbiffar
 
250g champinjoner
1 st stor gul lök
1 st kruka färsk persilija
1 tsk torr timjan
Dijon
1 krm salt
2 krm Grovmalen svartpeppar
20 st körsbärstomater
Smör
 
5 dl grädde
1/2 oxbuljong tärning
1 - 2 msk dijon
 
 
  • Fin hacka campinjoner och lök, stek det. Finhacka tomaterna. När det börjar få gyllenbrun färg så har du i timjan, salt, peppar och tomaterna, låt det puttra till en krämig sås. Dela lövbiffarna på mitten, pensla dijon på varje bit och ha fyllning på varje bit i ena kanten, fick hacka persilija och strö över lite på varje löbfiff. Rulla ihop alla och färst ihop dom man tandpetare. Stek rulladerna tills de fått lite färg på varje sida, när det är klart så har du i grädden och buljongen, låt koka tills såsen är krämig då har du i din dijon, efter smak. Man har alltid i senap sist då de kan bli beskt. Servera med lite goda grönsaker och fullkornsris, jag tycker det är godast i alla fall.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

andeverythingnice.blogg.se

Något för alla.

RSS 2.0