Päron och blåbär efterrätt barnmat 6 - 8 månader

Hallo alla.
 
Då har jag hittat på lite nytt till lillan, ja det är ju ej så svårt men vänner har frågat hur jag gör och vad jag gör för dom känner sig fantasilösa, så varför inte dela med mig av det jag gör till min dotter, så finns det här för alla helatiden, toppen till vänner som väntar sina första barn och  så nu med ju. Så här har ni en päron och blåbärs efterätt till era små.
 
 
 
4 stora päron
250 g Frysta blåbär
 
 
  • Skala och kärna ur päronen. Skiva varje päron i 4 delar, koka tills dom har lite motstånd. När päronen har lite motstånd har du i blåbären och kokar bara någon minut. Sila ur vätskan i en bunke, spara vätskan. Mixa nu päronen och blåbären och fördela upp det i portioner. Portionsburkar finns att köpa på internet, annars går det bra att frysa in det i vanliga små plastglas sen ploppa ut dom och förvara dom i en fryspåse i frysen. Perfekt att plocka ut då de ska användas. Kyl invätskan du kokade allt i och använd som dryck till lillan eller lillen, det är poppis och hur nyttigt som helst.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

andeverythingnice.blogg.se

Något för alla.

RSS 2.0