Fisk med smak av färsk persilija barnmat 6 - 8 månader

Hallo.
 
Detta är nog min dotters favorit, hon äter upp på nolltid =)
 
 
 
4 st stora potatisar
2 st palsternackor
1 st gul lök
400 g torsk
2 msk persilija
3 krm torr timjan
2 krm grovmalen svartpeppar
1 - 2 dl av kokspadet
 
  • Skala och skär potatis, palsternacka och lök i stora bitar, fyll en katrull och ha i allt där plus fisken och de torra kryddorna, koka tills allt är klart, ta upp fisken och lägg den åt sidan. Häll ut vattnet men spara 1 - 2 dl. Mixa halva och mosa resten så att det är klumpigt blanda ihop det med de mixxade, finhacka fisken och persilijan och blanda i det. Sen blanda i lite av kokspadet om du tycker att det behövs. Dela upp allt i portioner och frys in.
 
 


Kommentarer
emma

Hej jag gjorde fisken till min 6 månader gammal dotter som älskade det, har köpt mat till henne tidigare och hon har inte tyckt om maten och har nu bestämt mig att laga maten till henne själv och uppskattar dina recept.

Svar: Åh va kul. Hoppas din ängel gillar allt de andra med. Recepten är väl gjorda o planerade så att de små får rätt näring m.m :) hemma lagad mat är bäst ;) må bäst
Kakan

2014-08-08 @ 16:55:27


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

andeverythingnice.blogg.se

Något för alla.

RSS 2.0