Godaste korvstroganoffen.

Hej alla.
 
Nu är jag tillbaka efter mycket barnpyssel, hon kryper för fullt nu och tror att hon kan stå utan att hålla i sig m.m så jag springer efter som en pajas, största delen av min vakna tid går till min dotter men jag har ändå hunnit med en hel del recept som blivit smarriga, egna skriva och även andras som när jag fyllde år fick jag en kokbok som en utav mina favoritkockar kommit ut med, den ska självklart testas, så detta är Per Morbergs recept på hans korvstroganoff, den är SÅ god, och va brukar jag säga? enkelt är godast!
 
(Sorry suddig bild)
 
500 g falukorv
2 st gula lökar
2 msk smör
3 msk tomatpure
1 msk paprikapulver
1 krm kumminfrön
2 st lageblad
1 dl köttbuljong
1 dl grädde
1 dl mellanmjölk
Smaka av med salt och nymalen svartpeppar
 
 
  • Skär korvarna hur ni vill. Skala och hacka löken, fräs sen korv och lök i en stor stekpanna tills de får litta färg. Rör ner tomatpure, paprikapulver, lagerblad och kummin, låt sjuda ngon minut. Ha sen i grädde, mjölk och buljong. Låt det sen puttra tills såsen är lite krämig, smaka av med salt och peppar servera till ris, eller något annat gott!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

andeverythingnice.blogg.se

Något för alla.

RSS 2.0