Saffranskakor

 
Jag ska dela med mig av mina smarriga saffranskakor, dom bara smälter i munnen, så alla som ÄLSKAR saffran titta hit, dom passar ju perfekt att baka nu till jul, alla blir lika glada varje gång dom dukas fram, dom är så enkla att göra så vem som helst klarar av dom.
 
 
KAKORNA:
 
3 1/2 dl vetemjöl
2 msk fint vaniljsocker
150 g smör
1 st paket saffran 0.5 g
 
GARNERING:
 
1 dl socker
1 st paket saffran 0.5 g
 
 
  • Blanda snabbt ihop vetemjöl, vaniljsocker, smör och saffran i en matberedare. Rulla dengen till en rulle och linda in den i plastfolie och låt vila i kylen i 30 minuter. Sätt ugen på 175 grader. Lägg bakplåtspapper på en plåt och ta ut degen skär den i 5mm tunna skivor och sen skär varje bit snett på mitten, låt grädda mitt i ugnen 10-12 minuter. Blanda nu garneringen. När kakorna är klara så vänd dom ner i garneringen medans dom fortfarande e varma, då fäster det bäst, låt svalna på galler.
 
Testa dom, ni kommer ej ångra er.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

andeverythingnice.blogg.se

Något för alla.

RSS 2.0