Spenatpizza a la Catja

 
Detta är vår favorit pizza, Receptet kom jag på en dag då jag kolla på tv, den kocken gjorde en pizza som såg för mycket ut men ändå god, så jag tog på mig utmaningen att ta bort en hel del sen ändra degen. Så detta blev resultatet. Smarrig!!
 
 
 
Deg 2 st:
6 dl gramhamsmjöl
2 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 krm salt
3 dl vatten
1 dl olivolja
  • Sätt ugnen på 200 grader. Släng ihop allt och rör om ordentligt, ställ sen degen åt sidan.
 
 
Toppingen:
3 st paket bacon
2 st stora gula lökar
5 st vitlöksklyfftor
400 g färsk bladspenat
2 krm grovmald svartpeppar
lite muskotnöt
2 st fetaost paket
riven ost
  • Skiva baconen och lök i små bitar, stek detta tillsammsns med den pressade vitlöken tills de får en gyllenbrun fin färg, Skölj spenaten och ha i den i baconblandningen, rör om tills spenaten sjunkit, krydda med peppar och muskot, tänk nu på att ta lite muskotnöt då de smakar tvål annars.
  • Dela degen i två bitar och kavla den tunn på bakplåtspapper, sen dela upp toppingen lika, smula över fetaosten sen toppa med lite riven vanlig ost, in i mitten av ugnen i 20 minuter eller tills du tycker den ser bra ut.
Servera med hackade tomater lite färsk timjan och olivolja som du blandat ihop.
 
 


Kommentarer
S

Åh vad gott! :)

Svar: Absolut =) testa, du kommer ej ångra dig =)
Kakan

2012-12-12 @ 18:50:34
URL: http://baseballwife.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

andeverythingnice.blogg.se

Något för alla.

RSS 2.0