Loppis ljusstake blir matt vit.

 
Jag älskar ju att hitta på nytt till hemmet, och loppisar är verkligen min grej.
Man hitta så mycket fint där som man kan göra om tills sitt eget. Denna
ljusstake var svart från början, men de brukar de ljusstakar vara. Jag har alltid
velat ha en matt vit och här har vi resultatet.
 
 
 
 
 
Ha till hands:
 
Fynda ett föremål på loppis
Köp en sprayfärg i färghandeln som är till de material du valt
En stor kartongbit, gärna en låda, så sprayfärgen ej kommer överallt.
Ett föremål som du kan skrapa med
 
  • På just denna jusstake så va där ett lager svart färsg som jag först fick skrapa av med en vanlig matkniv, det tog ett tag. Sen ställde jag ljusstaken i en kartong så att öppningen på kartongen var mot mig, skakade sprayburken ordentligt och sedan testade att spraya på något annat så jag fick in rätt känsla. När jag var färdig fick den stå och torka tills nästa dag.
 
 
 
 
Det är alltid kul att ha något eget som folk undrar -var har du köpt den? en vit sådan skulle jag också velat ha. Då blir man lite varm och glad i sitt pysselhjärrta. Hoppas ni blir sugna på att pyssla lite nu, passar perfekt till julen ju då man kan ge bort det unika man gjort i julklapp.
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

andeverythingnice.blogg.se

Något för alla.

RSS 2.0